Sekretariatet

DANVAs sekretariat driver den fagpolitisk interesseorganisation og fungerer som serviceorganisation for medlemmerne.

Sekretariatsmedarbejdere står på trappen i en kontorbygning.

Service og strategisk arbejde for medlemmerne

Sekretariatets rolle er todelt:

På den ene side leverer det support og vejledning til DANVAs medlemmer – som primært er vandselskaber, men også omfatter kommuner, virksomheder og private – og på den anden side arbejder det på strategisk niveau med politikudvikling og interessevaretagelse i relation til vandsektoren både nationalt og internationalt.

Målet er, at Danmark er et foregangsland inden for drikkevand, spildevandshåndtering og klimatilpasning.

Faglighed og engagement i dagligdagen

Sekretariatets medarbejdere er præget af at have en høj faglighed og engagement, og man arbejder ud fra et værdigrundlag, der sikrer et trygt og professionelt arbejdsmiljø.

Der lægges vægt på samarbejde, respekt og troværdighed både internt og i samarbejdet med eksterne partnere.

Dette gør, at DANVA som organisation kan agere effektivt og løsningsorienteret, uanset om der er tale om tekniske, lovgivningsmæssige eller politiske udfordringer inden for vandsektoren.

Sekretariatet består af 32 dedikerede medarbejdere, der arbejder for at fremme en effektiv, stabil og bæredygtig vand- og spildevandsforsyning i Danmark.

Kontormedarbejdere på trappen i en kontorbygning.

Vigtige opgaver og mål

For at opnå dette deltager sekretariatet aktivt i drift og udvikling af foreningen.

Sekretariatet yder vejledning inden for lovgivning, netværksfacilitering samt håndtering af medlemshenvendelser og driver på vegne af medlemmer projekter som f.eks. benchmarking.

Medarbejderne arbejder også med de strategiske målsætninger, der skal gøre Danmark til et globalt center for viden om vand og klimaløsninger.